Kristin.reismee.nl

Back to backpacking!

Hi mate!

Hoe is het met jullie? Ik weet het, het is al een flinke tijd geleden dat ik een bericht heb geplaatst. Ik heb een behoorlijke tijd in Sydney gezeten en daar maakte ik weinig mee, al begrijp ik dat dat voor jullie raar moet klinken zo aan de andere kant van de wereld.

De laatste keer schreef ik dat ik werk me erg bezighield en eigenlijk is het vanaf toen wel goed gegaan, heb in principe altijd werk gehad! Zo heb ik een paar weken als admin assistant bij een constructiebedrijf gewerkt, als secretaresse/receptioniste in een overheidsbedrijf en als receptioniste bij een gebouwenbeheerder. Heb veel geleerd en het was super leuk om bij zoveel verschillende keukens binnen te kijken. Soms vind ik het echt te bizar dat ze iemand inhuren, want bij dat laatste baantje werd ik zo'n beetje betaald om op Facebook, Hotmail en wat dan ook te gaan. Heb zelfs het eerste seizoen van Oh Oh Cherso afgekeken! En met toestemming van mijn baas, want als de telefoon niet ging, was er gewoon niks te doen en zij deed zelf ook de halve dag niks haha. In de weekenden werkte ik als promo-girl voor de Daily Telegraph. Dit hield in dat ik kranten moest uitdelen bij evenementen. Super leuk team en dus gewoon een gezellige avond (en goed betaald!)

Na het terugkrijgen van de belasting en na hard werken en sparen kon ik dan eindelijk weer op pad! Na 6 maanden zou ik Sydney gaan verlaten... maar niet voordat we naar Defqon konden op 17 september. Defqon is, voor degenen die het niet weten, een festival dat door Q Dance ook in NL wordt georganiseerd. Dit was de 3e keer dat het in Sydney was en Nederlanders mochten op vertoon van hun NL paspoort en gekleed in oranje gratis naar binnen. Helemaal geweldig natuurlijk! De donderdag ervoor was er een meeting met Nederlanders die ook naar Defqon gingen, super leuk! Kwamen iets van 80 man op af. Op het feest zelf zag je overal wel iemand in het oranje lopen en op een gegeven moment stonden we op de main stage met zo'n 120 Nederlanders. Het was net alsof ik thuis op een feestje stond, als je de gekke Ozzies even vergat, want die waren echt wazig gekleed haha. Anyway, nauwelijks Engels gepraat die dag, super weer, super muziek (want ja, ook hardstyle went) en super sfeer. De dag erna echt heimwee naar het feest, iets dat ik al jaren niet heb gevoeld!

De dinsdag na Defqon vertrok ik naar Melbourne. Daar bleef ik slapen bij Vesna, een meisje dat ik heb leren kennen in Vietnam. Super leuk dat ik bij haar mocht blijven slapen. De eerste 2 dagen ben ik met Scott (jongen die in Melbourne woont en met wie ik mijn allereerste week in Thailand heb gereisd) de Great Ocean Road op gegaan. Echt helemaal super! Mooi uitzicht! Omdat Vesna doordeweeks moest werken, verkende ik de stad overdag een beetje. Mooie botanical gardens en gewoon gezellig om doorheen te lopen. Overal barretjes en kleine straatjes, gewoon gezellig! In de avonden gingen we naar verschillende barren en ze waren allemaal stuk voor stuk super gezellig en leuk. Alleen voor het uitgaansleven zou ik al een keer terug willen!

Woensdag de 28e begon voor het backpackersavontuur weer echt! Die dag vertrok ik naar Cairns. Dit ligt soort van bovenaan de oostkust en is vol met backpackers. Veel jonge backpackers. Het eerste hostel waar ik verbleef was Tropic Days. Super leuk hostel met kleine kamers en niet zo party-party. Wel erg ver van de stad, dat vond ik minder. Met 3 jongens de volgende dag meteen een trip naar de Tablelands gemaakt. Mooie omgeving! Ook naar de waterval geweest waar de clip van Peter Andre - Mysterious Girl is opgenomen :) De dag daarna bij de lagoon gerelaxt. De lagoon is meer een zwembad omdat Cairns geen strand heeft en je daar niet in de zee kunt. Vind ik prima, vind het toch lekkerder om op het gras te liggen dan op het zand! De dag daarna ging ik op de boot voor een duiktrip. Awesome! De eerste 2 dagen was ik gast op de boot en heb ik 6 duiken gedaan. Vond het behoorlijk spannend weer, want het was al een tijdje geleden en mijn laatste duik was niet zo'n succes. Na 2 duiken was ik van de angst af en ging het prima! Zooooveel mooie dingen gezien: schildpadden, haaien, nemo's, cuttlefish.. Top! Daarna begon het harde werk. Ik werd hostie op de boot. Moest bijvoorbeeld eten serveren, afwassen, was doen, kamers schoonmaken (al haastte ik me na het eten vaak snel de keuken in omdat ik liever afwaste dan bedden op ging maken, gna gna). Hiervoor in ruil kregen we gratis duiken (heb er 4 gedaan als hostie), eten en accomodatie. Het eten was het beste eten dat ik heb gegeten sinds dat ik van huis ben, dus dat zegt wel wat. Het waren zware dagen dus na 2 dagen vond ik het mooi geweest en ging ik terug. Toen weer een dagje gerelaxt en daarna 2 dagen naar Cape Tribulations geweest. Is rainforest en gewoon een hele mooie omgeving. Heb daar ook paardgereden, dat was super! Heel misschien zit daar nog een baantje in, maar dat moet ik nog even afwachten..

Vandaag van het zonnetje genoten aan de lagoon, want dat vergat ik te vertellen: het is hier heeeerlijk weer. Zo'n 30 graden en zonnig, af en toe wat (erg welkome) wolken. Morgen vertrek ik naar Mission Beach en daarna naar Magnetic Island. Je geld gaat niet lang mee in Australie, dus zal over niet al te lange tijd weer aan de bak moeten. Maar nog even kijken hoe of wat. Vooralsnog weet ik nog niet wanneer ik naar huis kom, dus doe daar maar geen uitspraken meer over. Naja, sowieso voor Koninginnedag 2012. Mijn visum is dan toch afgelopen en dan begint ook de lente in NL weer. Maar als ik niet genoeg geld kan verdienen kan ik ook eerder terug zijn! Sorry, mam!!!

Nou, hoop dat alles goed met jullie gaat!

Liefs vanuit sunny Cairns!

Reacties

Reacties

sasboes

Fijn dat je weer op pad bent Kris! Super hoe je het doet.
Lekker genieten leuk mens.
knuf, s

Dimphy

Wat een heerlijk verhaal lieverd! Heb je inderdaad niet kunnen spreken, maar heb nu weer even een goede indruk! Wat een avonturen en volgens mij weer een hoop gezelligheid daarzo in Ozzieland! Geniet moppie, dikke kus vanuit een regenachtig NL ;) (jaloers!!) dikke kussssss xx

Anklelien

Wederom een leuk verhaal! Wat maak je toch wat mee en wat zie je veel van de wereld! Vind het zo goed van je dat je dit allemaal doet in je eentje! TROTS! en jaloers.... ahhahahahaha geniet nog meid! en ik zie je in 2012 X

Roos

Klinkt weer heerlijk allemaal lieverd!! Dikke kusss

Nicky

Hi hon! Wat gaaf om je verhalen weer te lezen!!
Geniet ervan & keep us posted :-)
dikke hollandse kussen

"de oudste tante"

Na een heel gezellig" zussenweekend"op Terschelling, heb ik jouw verhaal gelezen.. GEWELDIG!!!Geniet!!! Je bent maar een keer jong!Heel veel knuffels ..."de oudste tante"

mama

Kristin wat een super verhaal weer.
Nu wordt ik toch wel een beetje jaloers .
Maar geniet jij daar, maar het kan dus nog .
xxxxxxxxxxxjes mama enpapa.

Fenja

Hallo Kristin,

Wat fijn dat jij in je eentje dit allemaal onderneemt en er volop van kan genieten, blijf dat ook vooral doen!

Wel mis ik het om je "live" te zien, maar kan niet wachten om weer samen te gaan eten en dan al je verhalen te horen. Geniet er nog van zolang het het leuk vind! Kus Fenja

Martijn

Ha die Kris!
Leuk om je reisavonturen te lezen. Vooral Defcon in Sydney klikt echt kicken! Als ik het zo lees vermaak jij je nog wel even :-)
Nog een nieuwtje. Ik ga Vitae verlaten, volgende week donderdag 27 oktober is mijn laatste werkdag. Dus ben bezig met de laatste loodjes. Ga 7 november starten bij Alewijnse in Nijmegen als commercieël manager. Mooie stap en geweldige uitdaging. Heb er zin in. Jij nog veel plezier en ik zie je nieuwe verhaal graag tegemoet.
groetjes, Martijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!