Kristin.reismee.nl

G'day mate!! No worries!

Hi everyone!

Nou, dat is alweer even geleden dat ik een bericht heb geplaatst op Reismee. Omdat ik niet meer rondreis heb ik natuurlijk minder vaak iets te vertellen, maar nu werd het wel weer een keertje tijd. En op verzoek van mn vader plaats ik dit bericht haha :)

Ik zal beginnen met hetgene wat me momenteel het meest bezighoudt: werk.Op dit moment werk ik bij Mc Arthur, en dat is een recruitmentbureau. Ik werk hier achter de receptie en als ondersteuning voor het team. Natuurlijk super leuk, als je kijkt naar het werk dat ik bij Vitae deed. Dat is vrij vergelijkbaar. (Voor de Vitae-ers die dit lezen: natuuuuuurlijk is Vitae veel leuker!! ;)) Helaas helaas, is dit maar een zeer tijdelijke functie en moet ik na woensdag alweer op zoek naar iets anders. En het is erg frustrerend als je echt iedere paar dagen weer op jacht moet naarwerk en je eigenlijk niet gewoon een paar weken achter elkaar kan werken. En nog erger, je mist vaak wel 1 of 2 dagen in een week=heel veel geld!Als iemand met zn Working and Holiday visa verlies je het snel van iemand met permanent residency of een Australian resident. Verder heb ik ook nog een paar dagen bij een architectenbureau gewerkt en ben ik een paar dagen bij mijn oude werk terug geweest. Mijn oude werk heb ik voor 7 weken gedaan en dat was bij DB Schenker. Dat is een Duits logistiek bedrijf en zij vervoeren spullen voor Dell, Samsung e.d. Ik werkte voor Dell als National Transport Administrator, en het was vrij saai werk en erg ver (ruim 3 uur per dag reizen en vanaf Bondi 4 uur). Maar geld is geld zullen we maar denken en voor een backpacker verdien ik best lekker. Ennn, ook erg belangrijk: backpackers hebben vaak rotbaantjes (van folders uitdelen, tot schoonmaken en noem maar op). En van de banen die ik heb leer natuurlijk zeker wel veel van. Sowieso het continu Engels praten en gewoon bij verschillende bedrijven binnen kijken. Heb wel een verschrikkelijk baantje gehad hoor.. Was de wanhoop nabij, wilde zo graag werk en toen kwam de Easter Show voorbij. Dat was (logisch) rondom Pasen. Ik heb gewerkt als chocolate-banana girl. Hilarisch.... voor 2 uurtjes. Daarna had ik het toch wel gezien hoor. Maar goed, ook dat was weer geld. Heb het voor 5 dagen gedaan. Lange dagen van 12 uur en cash in hand betaald. De hele dag met mn snufferd boven de chocola, aardbeien, marshmellows en bananen. Heb nog nooit zoveel chocola gehad als in die 5 dagen haha.

Een backpacker voel ik me eigenlijk al even niet meer.. Dit komt vooral omdat ik alweer 3 maanden op dezelfde plek (Sydney) ben. Ik woonhier eigenlijk zo'n beetje. Woon nu samen met Jet (een NL meid die ik op Koninginnedag hebontmoet) in een appartement inBondi.10 minuten lopen van het strand en ook weer niet heel ver van het winkelcentrum en maar 10 min met de trein naar de stad. Het is super gezellig samen! Verder woont er nog een meid in dit huis en die is ook aardig. Helaas moeten we op 16 juli uit dit huis en moeten we weer verhuizen. Ben zoooo blij dat ik uit het hostel weg ben (heb er 2 maanden gewoond) dat ik wel echt wil proberen weer in een huis terecht te komenwaar ik een kamer voor mezelf heb. Dat ishier best wel eenluxe. Dus vanaf deze week weer op jacht.


Sydney life is aan de ene kant geweldig en aan de andere kant ook echt helemaal niks voor mij. Sydney is heel erg corporate, hoge gebouwen, strak, goed geregeld en heeeeel erg duur. 9 dollar voor een wijntje en8 dollar voor een biertje is normaal en voor een simpele activiteit zoals een museum bezoeken ben je al snel 30 tot 40 dollar kwijt. En dat is goedkoop. Een kamer voor jezelf zit heel makkelijk op 200 dollar per week (ja, per week) en dan deel je je huis wellicht zelfs met 3 of meer anderen. Anyway, duur dus. Verder vind ik dat corporate erg gaaf, maar de mensen kunnen ook erg overdreven zijn. En met Aussies kom je nauwelijks in contact, het zijn vooral expats and travellers waar ik mee om ga. Heb het hier best even moeilijk gehad om eerlijkte zijn.In Azie ging het allemaal zo makkelijk met mensenontmoeten, en het was allemaal zo goedkoop.. Hier moet ikbehoorlijk op mn geld letten enis het gewoon minder makkelijk in contact te komen met mensen. Denk dat ik beter een andere stad had kunnen uitkiezen om me te vestigen, maar aan de andere kant zie ik het nog steeds als een uitdaging om dit af te maken. Gewoon hier in Sydney nog wat geld verdienen en daarna een stukje van de oostkust te zien en dan (wellicht via Azie) naar huis. Heb zo het gevoel dat Australie niet geheel mijn reisland is, maar vind het prima om hier even te wonen. Maar vind niet dat ik Aus kan verlaten zonder iets gezien te hebben en wil het zeker een kans geven en who knows, misschien verander ik nog van gedachten. Geen reisland voor mij omdat de travellers zo super jong zijn (rond de 20) en alles zo duur dat het ook minder leuk is om alles alleen te doen. En ik weet het niet, Azie trekt me gewoonmeer. Dit klinkt allemaal negatief, maar begrijp me niet verkeerd: ik vermaak me hier goed. Ik ga regelmatig uit en uit eten (10 dollar steak in Kings Cross, jummm), heb een abo op de sportschool en heb ook gewoon filmavondjes thuis. Dus gewoon een burgerlijk leven haha. Maar ook dat bevalt me.

Heb dus van Australia nog niet heel veel gezien.. Ben wel een weekend naar de Blue Mountains geweest en dat vond ik echt geweldig. Zulke mooie uitzichten en mooie wandelingen. We hadden lekker weer (wel erg koud) en dat was helemaal top! Verder ben ik ook nog een weekend naar Brisbane geweest. Daar rondgefietst en een dagje naar de Koala Pine Sanctuary geweest. Dat was zooo leuk. Een koala vastgehouden (erg toeristisch haha) en van ik weet niet hoeveel koala's foto's gemaakt. Kan geen genoeg krijgen van die beesten, ze zijn zo schattig. Een klein weetje: Koala's slapen 23 uur per dag en zijn eigenlijk altijd stoned door de Eucalyptus bladeren die ze eten. Wat een leven! Oja, wat ook nog erg leuk was: Op Koninginnedag (die van onze Bea) was er hier een feestje in Sydney. Daar ben ik met een aantal Nederlanders heen geweest en dat was erg gezellig! Met zo'n beetje 300 andere Nederlanders staan hossen op 'Altijd lente in de ogen van de tandartsassistente' en 'Het dondert en bliksemt en het regent meters bier'. Geweldig! Nederlanders zoeken elkaar toch altijd wel op, waar dan ook ter wereld!

Mijn plannen voor de rest van mijn reis... veranderen met de week. Een paar weken terug was ik er van overtuigd dat ik rond september naar huis wilde komen. Maar wil toch langer blijven. Het is nog niet af, ben nog niet klaar voor mijn gevoel. Plus dat het hier nu winter is (het wordt niet kouder dan 15 graden hoor en gisteren was het 21 graden en zonnig, dus ik overleef de winter hier wel) en als ik in september naar huis kom, wordt het ook winter in NL en ik houd zoveel van de zomer..Wil graag een stuk van de zomer mee maken hier in Sydney en dusook inde zomer de oostkust opreizen.En het isafhankelijk van mn geld (want als ik geen steady werk ga vinden, kan ik wel es heel snel thuis zijn, boehoe) en van mnheimwee of ik kerst en oud&nieuw thuis vier of in Sydney (of eldersin Aus). In Sydney moet het wel 1 van de beste feesten zijn ter wereld.Dus tja, nogonduidelijk allemaal. Ik ga er nog steeds voor en dit weer een ontzettend leerzame stap in mn reis. Dit is iets dat ik de rest van mn leven kan meedragen!

Hoop dat alles goed met jullie is! Denk heel veel aan Nederland en mis Arnhem, mijn vrienden en natuurlijk mijn ouders heeeeel erg!!

Liefs

Reacties

Reacties

Vera

Hi Kris,

Nog steeds aan het groeien lees ik, super knap van je. Met jouw doorzettingsvermogen en wil, lukt het zeker om er ook daar iets moois van te maken. Die baan en dus dat geld komt, ik weet het zeker. An de referenties kan het zeker niet liggen, haha!

Liefs en zet 'm op daar!

linda

hey skattie,

fijn dat je wel weer wilt blijven, voor ons wat jammernatuurlijk ;) succes met werk vinden!

xx linda

Lisa

Heey Kris!

Superknap dat je toch al die tijd al in je eentje rondreist, dat is absoluut een onvergetelijke ervaring!
Nog ff centjes verdienen, en dan lekker rondreizen aan de oostkust!! lekker chillen in Byron bay, gezandstraald worden op fraser island, sail away bij whitsunday islands, en lekker tropisch doen in cape tribby!!
leuk om je verhalen te lezen!

Groetjes uit Arnhem!
Lisa

Ankelien

Wederom een mooi verhaal! Ik vind het zo ontzettend stoer van je wat je allemaal doet en zolang.... Wat een ervaring! Geniet ervan en we houden je in de gaten;)

Liefs

Marlo

Hey lieverd,

Heerlijk om weer even bij je te zijn zo in gedachte...
Ik mis je echt big time en snap dat het lastig is zo af en toe.. Maar kerst en oud en nieuw in sydney is onvergetelijk. Ik zou het zo nog een keer mee willen maken!!! Ondanks dat ik niets liever heb dan dat je morgen thuis komt hahaha.. Blijf en geniet... Aus. is zo mooi dat moet je echt verdergezien hebben.. Je komt terug als een topper!! zover je dat nog niet was..

Much love!!!

Marieke

Hey Lieverd!!

Goed dat je nog ff blijft.. zou het fijn vinden als je weer terugkomt, maar wij blijven hier nog wel ff.. ;) dus ga lekker genieten en dan met super mooie ervaringen rijker en terugkomen.. En als ik de loterij win kom ik bij jou oud & nieuw vieren in Sydney ;-)!! haha!

Dikke kuzzz

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!