Kristin.reismee.nl

Sydney, I'm home!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hey mate!

Na Cairns werd het wel weer tijd om weer verder gaan. Mijn volgende stop zou Magnetic Island worden. Dat is een eiland niet te ver van de kust van Townsville. Ik verbleef in Base hostel op aanraden van mensen die daar al eerder waren geweest. Nou, dat was helemaal de goede keuze. Meteen al zo'n lekker gevoel toen ik er binnen kwam. Hangmatten overal, dichtbij het strand, gezellige sfeer. Mijn hutje (die ik met 7 mensen moest delen) was wel wat ver van het toilet af, maar goed, je kan niet alles hebben. ‘s Avonds was er booze bingo en de presentator had een bingo bitch. Dat was een jongen van iets van 20 jaar die hem moest helpen. Maar elke keer als ie iets verkeerd deed moest ie drinken en op een gegeven moment hing het arme jong na 3 flessen wijn met zijn hoofd in de prullenbak haha. Arm jong. Hoort bij de oostkust zullen we maar zeggen. De dag erna met 2 jongens een mini cabrio gehuurd, een soort van speelgoedauto (zie foto op mn Facebook). Het eiland verkend en dat was erg leuk. We hebben nog een wandeling gemaakt naar de forten naar en dat is met 30 graden om 1 uur ‘s middags best een opgave (zweten!). Eenmaal terug in het hostel afgesproken met Tessa en Mariska, 2 Nederlandse meiden die ik in Cairns heb ontmoet en waarmee ik had afgesproken op Magnetic Island. ‘s Avonds hebben we van 20u tot 0.00u het kaartspelletje Shithead gespeeld met zo'n 8 man. Super spel! De dag erna met Tessa en Mariska lekker boodschappen gedaan, in een hangmatje gehangen en lekker een tukkie gedaan (wat een leven!) en ‘s avonds een poging gedaan om mee te doen aan de quiz (waar we de antwoorden ECHT niet wisten).

De dag erna met zn 3-tjes naar Airlie Beach. De meiden hadden een hostel geboekt en ik heb daar toen ook maar geboekt. Toen we daar aankwamen, bleek dat ik bij hun op de kamer lag. Nou dat vonden we natuurlijk leuk.... Dus wij naar die kamer, bleek het gewoon een hotelkamer te zijn met 2 single bedden en een double bed. Ooooh yeah! We hebben toen wel even een dansje gedaan van geluk, dat we onze EIGEN kamer hadden met EIGEN keuken en badkamer en balkon! Voor 23 dollar per nacht pp! Yihaa! Onze wegen scheidden weer toen we de Whitsundays tour gingen doen. De meiden gingen maar voor 1 dagje en ik had een tour geboekt voor 2 dagen en 2 nachten. De dag dat ik vertrok nog lekker aan de lagoon gelegen (is een soort van openbaar zwembad) en toen naar de boot. Bleken 29 mensen aan boord te komen en het was eigenlijk meteen een leuk mengelmoesje. Iedereen kon het wel met elkaar vinden. De eerste dag was het mooi weer en onder het 'genot' van een paar glaasjes goon (weet niet of ik al een keer uitgelegd heb wat dat is, maar dat is vocht uit een pak dat op wijn moet lijken, blegh!) leerde iedereen elkaar beter kennen. Super mooi uitzicht op de eilanden en de rust om je heen (buiten het gepraat van iedereen natuurlijk). ‘s Avonds kwam er nog een dolfijn naast de boot zwemmen, super gaaf! De 2e dag hadden we helaas minder weer, maar we zijn toen naar het uitkijkpunt voor Whitehaven Beach gegaan en het strand op. Super mooi, dat zand is net sneeuw, zo wit! Ook nog even de nodige springfoto's en human pyramids gemaakt en toen weer de boot op. Daarna nog gesnorkeld, helaas hadden we niet zulk goed zicht vanwege het slechter wordende weer. Wel een enorme Moriras (weet niet zo goed meer hoe ie heet) gezien, en je kon hem gewoon aaien! Gelukkig kwam het zonnetje nog even door en na de luch lag op een gegeven moment echt iedereen te pitten op het dek, wat een rust haha. De 2e avond werd er een drankspelletje gespeeld, ring of fire. Nou, om een lang verhaal kort te maken, het was heel erg gezellig en het leek alsof iedereen elkaar al maanden kende :) De 3e dag was iedereen wat brakjes en de zee was erg wild. Ben niet zeeziek normaal gesproken, maar doordat ik wat borrels (lees: goon) op had de avond ervoor, was mn maag niet gelukkig. Gelukkig kon ik het wel binnenhouden, maar iedereen liep wel met witte koppies rond. Rond 13u kwamen we weer terug in Airlie en ‘s avonds met de groep weer afgesproken voor wat eten en drankjes.

De dag daarna vertrok mijn bus naar Hervey Bay, een busrit van 12,5 uur, dus dat is geen pretje. Gelukkig had ik 2 stoelen voor mezelf dus kon net zoveel draaien en gaan verliggen zoals ik wilde. En oh wat was ik blij met mn laptop, want Dexter heeft me door de eerste 3,5 uur heen geholpen. Al met al ging het best snel! De dag nadat ik aangekomen was moest ik om 6.45u paraat staan om naar Fraser Island te vertrekken. We zaten met zn 8-en in onze 4WD en we waren net 5 minuten op weg toen onze spiegel afbrak. 2 minuten daarna stopte de eerste (er waren in totaal 4 auto's) ermee. Nou, dat begon al lekker. Toen die auto was omgewisseld kon de trip beginnen. Eerst met de ferry en toen moest de auto meteen al in 4wd, want overal is zand. Ben blij dat ik niet heel lang ben, anders had ik gegarendeerd mn hoofd een keer gestoten tegen het dak, wat een gehobbel. We zijn in de 3 dagen bij super mooie dingen geweest. Lake McKenzie, Eli Creek, Meno wrak, Indian Head en purched lakes. Weet even niet het NL woord daarvoor maar dat zijn meren die ontstaan zijn door regenwater en op Fraser Island zijn de helft van alle purched lakes in de wereld. In de meeste zit dan ook niet echt leven, maar sommigen zijn er al zo lang, dat de revolutie zijn werk heeft gedaan. Anyway, ‘s avonds op het kamp was erg gezellig. Leuke groep mensen, we waren met zn 26-en. De enige regels die we hadden waren dat we niet mochten fluiten nadat het donker was geworden en dat we niet in het kampvuur mochten spugen. Dit zijn aboriginal regels, we sliepen nl op Aboriginal land. In een tent, met de toiletten op zo'n 500 m afstand, wel met warme douches. Het enige dat ik wel echt eng vond waren die dingo's... Overal liepen dingo's rond en je werd gewaarschuwd dat je niet alleen mocht rondlopen en dat ze je konden aanvallen. God, ik was zo bang voor die beesten! Uiteindelijk kwam ik er wel achter dat het echt voorzorgsmaatregelen waren en dat ze niet echt iets deden zolang je geen eten bij je had. Na 3 dagen was het weer tijd om terug te gaan naar Hervey Bay. Had nog 2 nachten gratis accomodatie daar (dat zat bij mijn deal in) en het is een stadje waar echt NIKS te doen is. Maar goed, lekker tijd gehad voor internet, ze hadden een tv-room en lekker naar het strand geweest. Prima!

Mijn volgende stop was Noosa. Noosa was een aangename verrassing. Leuk, gezellig plaatsje, zaten in een leuk hostel. Ben 2 nachten geweest en omdat ik in de bus een Iers meisje (Anne) tegenkwam die ik op de Whitsundays trip had ontmoet, veel met haar optrokken. Samen de wandeltour gemaakt door het National Park en ‘s avonds lekker shithead spelen. Heerlijk spel! Verder niet zo heel veel te beleven verder.

Na Noosa naar Brisbane gegaan en daar weer afgesproken met Tessa en Mariska, de 2 NL meiden die ik in Cairns heb ontmoet, en op Magnetic Island en Airlie Beach mee op ben getrokken. Lekker een avondje wezen stappen met heerlijke muziek. De dag erna een klein katertje, maar ja, dat hoort erbij. Van vrijdag tot en met maandag ben ik bij vrienden blijven slapen die ik eerder tijdens mijn reis had ontmoet. Was erg gezellig. Omdat ik Brisbane eigenlijk al gezien had niet heel veel gedaan, nog een keer uitgeweest en een dagje naar de Gold Coast geweest.

Daarna weer de bus gepakt, mijn laatste stop voor Sydney: Byron Bay. Het was heerlijk weer, joepie! De dag dat ik aankwam een beetje door het stadje gelopen en gegeten met Tessa en Mariska, die die avond de bus naar Sydney zouden pakken. De dag erna was het 1 november: de Melbourne Cup. Dat zijn paardenraces en eigenlijk ligt dan het hele land stil, in de staat Victoria is iedereen vrij en in de andere staten hoeven veel mensen niet te werken of wordt er wel iets op het werk geregeld. Ik had afgesproken met mensen die ik kende uit Sydney en zou naar de races gaan kijken op het scherm. Weet ik veel dat het draait om een race van een paar minuten en ik was dus te laat. Naja, maakt niks uit, het was heel erg gezellig, een super goede band, leuk dus! De dag erna vertrok mijn bus om 21u ‘s avonds. Overdag heb ik nog de wandeling gemaakt naar de vuurtoren en dat was echt super leuk. Zulke mooie uitzichten en die zee. Top. Byron had ik best langer willlen blijven, maar ik wilde 3 november in Sydney zijn voor de verjaardag voor Jet (mijn Nederlandse vriendin hier). En eerlijk is eerlijk, mijn geld begon heel erg op te raken, want potverdikkie wat is het duuuuur allemaal.

Naja, 21u begon de ellende dus, mijn 15 uur durende busrit. Nou ben ik wel wat gewend, maar oooh, wat was het een hel. Kon niet slapen, wilde geen muziek luisteren, wilde geen series kijken. Dus het duurde erg lang. Aangekomen was het super regenachtig in Sydney, welcome home!!! NOT! Had al contact gehad met een oude huisgenoot van mij en omdat hij op vakantie ging voor 3 weken, kon ik in zijn kamer. Joehoe, een kamer voor mij zelf alleen!!!!!!! Wat een luxe! Hij is tot 22 november op vakantie, dus we zien wel hoe het daarna loopt.

Natuurlijk moest ik ook werk vinden en heb meteen wat gevonden! Ik werk momenteel bij Environmental Recourses Management (ERM) en dat is echt een super leuk bedrijf. Werk als receptioniste / office assistant en het is heel erg simpel werk, maar goed betaald en ze behandelen me niet als een uitzendkrachtje, maar gewoon als een nieuwe collega. Met een beetje geluk kan ik hier tot kerst blijven (fingers crossed).. Er zijn vestigingen over de hele wereld, dit zou echt een bedrijf zijn waar ik zou willen werken.

Al met al vind ik het leuk om weer terug te zijn in Sydney. Het weer wordt beter, zeg maar gerust super lekker (afgelopen weekend bbq gehad op het strand) en dan is een stad al snel een stuk leuker. Had Sydney best gemist (sta ik zelf ook van te kijken) en na alle stranden die ik heb gezien aan de oostkust, wil ik toch zeggen dat ik vind dat Bondi toch wel tot de mooisten behoort. Ok, er zijn wel mooiere, maar Bondi heeft wel een gezellige sfeer vind ik. De komende tijd staan er leuke dingen gepland: aankomend weekend zijn De Deurzakkers in Sydney en helpen Jet en ik als vrijwilliger mee in ruil voor gratis entree en gratis drank (dat we daarvoor op het podium moeten huppelen wil ik liever vergeten), 19 november vier ik mijn 30e verjaardag (AAAAAH, wat gek!!! Ook mn 2e verjaardag dat ik niet thuis ben), 26 november gaan we naar Stereo Sonic, Jet en ik hebben voor kerst een reisje geboekt (naar Byron en de Gold Coast) en met O&N gaan we naar het vuurwerk kijken en 1 januari naar Space Ibiza Festival. Super leuk dus. Begin januari komen mijn ouders en eind januari vliegen we samen naar Thailand. Dan reis ik op een gegeven moment naar beneden naar Maleisie en wil ook graag naar de Filipijnen. Dan vlieg ik 20 maart naar London en 24 maart naar huis! Ja echt, naar NEDERLAND. Dan heb ik er 1,5 jaar op zitten. Bizar hoor. Kan me nog wel benauwen, het idee om terug naar huis te gaan, maar de lente komt er dan weer aan, dus het is de beste tijd om naar huis te komen en ik kijk er super veel naar huis om iedereen van thuis weer te zien!!

Nou, ik denk dat jullie wel weer op de hoogte zijn, het was weer een lang verhaal!

Veel liefs vanuit Bondi Junction!

Reacties

Reacties

Fenja

Lieve Kristin,

meid wat ben ik ONTZETTEND TROTS op je!

Geniet ernog van, thuis wordt het vast weer erg wennen, dus nog niet aan denken!

Kus en nog heel erg veel plezier!

Fenja en Jan

Melody

Meid!!!!
Wat een avonturen weer! super om weer te lezen! En je komt over een half jaar naar huis! Whoepie!!! :D..... Maar geniet er daarom nog maar even goed van daar in de zon ;)!
Genietse als een malle!

Kusss

sasboes

Wat een gezellig verhaal Kris. Super weer om op deze manier een beetje met je mee te reizen.
Dikke knuffel, Sas

Karen

He kris,
Leuk zeg om al je verhalen te lezen! Wij zijn net terug uit nepal, dat was ook zo gaaf. Een trekking van 8 dagen de bergen in, pfff dat was afzien maar geweldige ervaring. Geniet ze nog daar en als je terug bent, kom je snel hier op de schuytgraaf even langs :) xxx karen

de "ouwe tante"

Hoi Kristin,jammer dat jouw verhaal weer afgelopen is ...ik lees het iedere keer weer... met bewondering voor jou prachtige omschrijvingen... dat ik gewoon meereis.Dank je wel hoor.lieverd geniet nog van de laatste maanden...dikke knuffel " de oudste tante"

Ankelien

Wat een verhalen! WAUW!!!!!
Zo mooi en zo onvoorstelbaar dat je daar nog steeds zit en dat je dit allemaal maar even doet! Vind het zo knap! Geniet er nog van en als je in Nederland bent gaan we echt even daten hoor! Lijkt mij super leuk! Misschien combi samen met Melody want dat zou ik ook nog steeds doen! (sorry Mel) X

Lob

Lieve Kris,
Wat een avonturen weer! Fijn om te lezen dat Sydney als thuis voelt (je zit er immers nog even), maar ook leuk dat je weer naar je echte thuis komt in het voorjaar. En word je potverdikkie al 30?!!! En dat zonder ons! Dat wordt dus een dubbeldik feest als je weer terug bent! Whoei! Geniet nog maar mooi een tijdje. Dikke kus, Lob.

Mark

Kom je niet eens even langs in China? ;-)
Misschien zie ik je nog wel op de Filipijnen, als het nog steeds zo'n bende is in Thailand is dat een interessant alternatief!

Youri

Lieve Kris! Wat een ontzettend gave verhalen weer :-) Wat je allemaal het meegemaakt tot nu toe maken de meeste mensen in een heel leven niet mee. Reken maar dat er een gruwelijk feestje op je staat te wachten als je weer voet zet op NLse bodem!

Heel veel plezier en we skypen snel weer!

Kussss

iris spanjers

hey kris!
Anderhalf jaar...wat n lange tijd!! Heel herkenbaar al die leuke plekjes aan de oostkust. Voor mij alweer 8 jaar geleden, ook niet normaal...
Ik vertrek volgende week voor 4 weken naar costa rica, super veel zin in! Even weer wat zonvitamientjes opdoen...schijnt n heel mooi land te zijn, ik ben benieuwd!

Geniet nog even van bondi, als je eenmaal thuis bent ga je dat zooooo missen...

x iris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!